O mne
Ahojte, volám sa Jaroslav Dodok, som z Banskej Bystrice, mám 26 rokov a milujem kávu.
Od 13-tich rokov sa venujem marketingu, médiám a vzdelávaniu. Vediem marketingovú agentúru Mavio Media s.r.o. a unikátny rozvojový program Show your talent, ktorý vyhlásia Nadácia Pontis za jeden z 15-tich najinovatívnejších vzdelávacích projektov na Slovensku.
Mojim životným poslaním je pomáhať mladým ľuďom objavovať svoje talenty a firmám spôsoby ako sa lepšie presadiť na trhu. V nasledujúcich riadkoch vám rád predstavím svoj príbeh.
2010
Prvú skúsenosť som získal v médiách
Bol som (ne)obyčajný študent. Škola ma nebavila, na hodinách som sa nudil a vyrušoval. Keď som jedného dňa scrolloval Facebook, natrafil som na zaujímavú pracovnú ponuku. Ako deviatak na základke som poslal životopis do redakcie Bystrica24.sk. Po telefóne som absolvoval svoj prvý dôležitý pracovný pohovor a nečakane som sa stal sa redaktorom spravodajského webu.
2011
Zažil som Komprax
Dôležitú rolu počas môjho štúdia zohral aj projekt KomPrax, ktorý som absolvoval a vďaka ktorému sa mi otvorili dvere do sveta príležitostí. Naučil som sa na ňom základy projektového manažmentu, dal som dokopy tím a zorganizoval svoje prvé podujatie Press Day – Novinársky deň, na ktorom vystúpili novinári z RTVS, TASR či TV Markíza.
2012
Šéfredaktorom už na strednej?
O rok neskôr som vycítil túžbu písať viac o vzdelávaní, nahliadnuť do problematiky školstva a podnecovať mladých ľudí k aktivite. Vytvoril som preto nový spravodajský portál Student24.sk a ako jeho šéfredaktor som zostavil 30 člennú redakciu z celého Slovenska, ku ktorej sa pridalo aj pár zahraničných prispievateľov z Birminghamu, New Yorku či Petrohradu.
2012
Vznik Rady študentov BB
Moje nadšenie z vymýšľania nových vecí neopadlo ani potom, preto sme založili Radu študentov, ktorá sa stala poradným orgánom primátora mesta. Získali sme viac ako 13 000€ a zorganizovali sme cez 30 eventov. Bola to dovtedy moja najťažšia skúsenosť vo vedení ľudí. Zistil som, že nie som až taký dobrý manažér a líder, ako si o sebe myslím. Po 2 rokoch som Radu študentov odovzdal novému vedeniu a som rád, že funguje dodnes.
2012
Pozvanie na TEDxBratislava
Mal som ešte len 16-násť rokov, keď som dostal pozvanie vystúpiť na prestížnej konferencii TEDxBratislava. Zrazu som sa ocitol na pódiu s Jurajom Karpišom a Samom Trnkom. Keď som skončil svoj talk, prišli za mnou redaktori z Hospodárskych novín, ktorí sa ma pýtali na moju životnú víziu. Zo srandy som im povedal, že chcem zmeniť školstvo na Slovensku a možno raz založiť vlastnú univerzitu. Odpublikovali to.
2013
Získali sme licenciu na TEDxBB
Ešte v ten večer, po skončení TEDxBratislava som sa rozhodol, že takýto skvelý formát podujatia musíme spraviť aj v Banskej Bystrici. Vyšlo to. O rok neskôr som sa stal najmladším držiteľom TEDx licencie na Slovensku. Na našu konferenciu sa nám podarilo dostať zakladateľa Prezi Adama Szomlaia či Richarda Ďuranu z INESS.
2010 – 2013
Moja cesta k marketingu
Prvú skúsenosť s marketingom som získal vďaka množstvu zorganizovaných podujatí (Press Day, Hug Day, Bubble Day). Profesne som sa posúval aj vo firme Global 24, kde som pôsobil ako marketingový riaditeľ. Počas praxe v 3. ročníku na strednej som sa presťahoval na pár mesiacov do Bratislavy, kde som si vyskúšal digitálny marketing v agentúre ONLINE TORO. Keďže som však svoju prácu flákal, dostal som padáka a zažil svoj prvý veľký neúspech.
2013
Prečo nevyskúšať podnikanie?
Svoju kreativitu a podnikavosť som sa však snažil využiť aj v nasledujúcom období života. Len čo som dovŕšil 18 rokov, založil som si živnosť z ktorej neskôr vznikla marketingová agentúra Mavio Media. Začal som sa venovať copywritingu a guerilla marketingu. Neskôr som formou frenšízy prevádzkoval 4 regionálne spravodajské portály. Ich návštevnosť spolu dosiahla viac ako 800 000 zobrazení mesačne.
2014
Začal som lektorovať
Aby toho nebolo málo, v maturitnom ročníku som začal školiť pre IUVENTU – slovenský inštitút mládeže KomPrax, vzdelávanie akreditované MŠVVaŠ SR. Keď sa k tomu pridali workshopy na školách, ročne absolvovalo moje školenia niečo cez tisíc účastníkov. Popri mojich aktivitách už nezostal čas na školu, preto som požiadal o individuálny študijný plán a do školy som chodieval už len pozdraviť spolužiakov.
2018
Zobral som si sabbatical
Počas svojho (krátkeho) života som sa naučil dve dôležité veci. Že s veľkým egom sa človek ďaleko nedostane a už vôbec nie bez tímu. A druhé zistenie – menej je niekedy viac. Jednoznačne mi k tomu uvedomeniu pomohol 4 mesačný sabbatical, počas ktorého som si uvedomil, čomu sa chcem skutočne venovať a čo musím zanechať. A tak zostali už len dve veci.
2018 – do teraz
Mavio Media – Strategický marketing
Po návrate zo sabbaticalu som zmenil portfólio svojej firmy Mavio Media, ktorá sa dnes zameriava viac na strategický marketing, consulting a vzdelávanie. V poslednom období som mal tú česť pracovať pre skvelých klientov, akými sú napr. Hotel Zerrenpach, The Žurnál, Živica, WocaBee, IPčko či ZKSM.
2018 – do teraz
Rozvojový program Show your talent
Mojím druhým srdcovým projektom, v ktorom vidím obrovský význam a ktorému sa aktuálne venujem je rozvojový program Show your talent. Tento rok prebieha už na 5 stredných školách, kde mení spôsob vzdelávania. Vďaka nemu môžu študenti objaviť svoj talent, spoznať svoje silné a slabé stránky, získať mentora či zrealizovať svoj vlastný projekt.
Poďakovanie
Tento príbeh mohol vzniknúť vďaka ľuďom, ktorí ma na mojej životnej ceste sprevádzali. Veľká vďaka patrí predovšetkým Jarke Lipkovej, ktorá vo mne objavila talent a dala mi svoju dôveru. Taktiež Darinke Diošiovej, Monike Majerovej a Marekovi Šebeňovi. Katke Molnárovej, ktorá ma vyhodila z práce a dala mi tým tú najlepšiu lekciu v živote, ale aj Tomášovi Pešekovi, Julovi Slovákovi či Edovi Filovi.