Dnes nieje žiadnym tajomstvom, že väčšina užívateľov trávi na sociálnych sietiach čoraz viac času. Z pomedzi veľmi veľkej hromady statusov, odkazov, fotografií, či aplikácii vieme len ťažko rozoznať, akú výpovednú hodnotu má ten-ktorý príspevok. Môže sa teda ľahko stať, že vaše príspevky nebudú vaši priatelia považovať za hodnotné, či zaujímavé. Ako teda na Facebooku pozitívne zaujať?
1.Vyhnite sa vulgarizmom
Vulgárnymi príspevkami sa priblížite len štrnásť ročným adolescentom a odplašíte si tak polovicu serióznych priateľov, ktorí o vaše príspevky stratia záujem. Veľmi jednoducho si vypnú odber statusov a v prípade si vás aj vymažú z priateľov. Vulgárne príspevky nepotešia ani vašich zamestnávateľov. Z minuloročného prieskumu amerických personalisotov totiž vyplynulo, že až 90 % zamestnávateľov si vyhľadáva facebookový profil záujemcu o pracovnú pozíciu. Následne 70% z nich stráca o uchádzača záujem.
2. Vyplnte si váš profil
To je veľmi dobrá rada, ktorá vám pomôže hlavne pri efektívnom networkingu, získate tak mnoho nových internetových priateľov. Budú si vás lepšie pamätať, pretože po prečítaní vášho profilu im ostane aspoň aká-taká zmienka o vašej osobe. Veľmi dobre urobíte, ak zverejníte aj svoju pracovnú pozíciu. Dostanete sa tak do pozornosti vašich priateľov z rovnakého pracovného odboru.
3. Netlačte na sociálne siete nasilu vaše projekty
Určite sa to neoplatí, pretože pokiaľ tvorí 70% a viac vašich príspevkoch propagácia vašich projektov, stávate sa pre ostatných užívateľov len akýsi reklamný nosič, ktorý za každú cenu reklamuje to svoje. Nehovoriac o tom, ak pridávate na Facebook dva krát tú istú vec. V očiach ostatných budete jedným slovom „spamer“. Svoju firmu, či značku prezentujte na úrovni, argumentujte k veci a uvádzajte vždy príklady.
4. Súťaže sú fajn, pokiaľ ich nieje veľa
Vyhnite sa zdielacím súťažiam a prestante konečne prosiť o lajky, či komentáre. Doprosovať sa niekomu, aby zdielal fotku vášho psa je rovnako trápne, ako si písať statusy po bujarej piatkovej noci. Pokiaľ ide o hodnotnú a zaujímavú súťaž, určite o nej dajte na Facebooku vedieť, nie však každý deň.
5. Stále platí: „Informácia je to najcennejšie, čo máte“
Ak práve disponujete jedinečnou a aktuálnou informáciou, nebojte sa ju využiť. Ľudia sú aj v dnešnej dobe zvedaví a veľmi ľahko si ich touto formou prilákate. Uveďme si však konkrétnu situáciu. Práve ste sa dozvedeli o tom, že v blízkosti vášho mesta idú postaviť nový aquapark, alebo že do vášho mesta zavíta špička európskej hudobnej scény, napríklad Coldplay, či Florida. Nečakajte na to, kým sa to ľudia dozvedia z televíznych novín, ale hneď to publikujte na Facebooku, môžete sa tak tešiť mnohým lajkom a komentárom.
6. Dlhé statusy sú to posledné, čo užívateľov zaujíma
Pokiaľ viete svoje myšlienky vyjadriť aj jednoduchšie, než 20-timi vetami, urobte tak. Vyberte vždy to najpodstatnejšie a na podrobnosti si nechajte komentáre. Neverili by ste tomu, avšak väčšina ľudí si radšej prečíta posledných 7 komentárov, ako by mali dočítať váš trojodsekový status. Ak potrebujete výnimočne zdielať skutočne niečo rozsiahlejšie, určite pri písaní využite tzv. Dynamický postup, na úvod uveďte najatraktívnejšie alebo najzaujímavejšie informácie, ktoré pritiahnu čitateľa, aby si príspevok prečítal dokonca.
7. Vyjadrujte sa k občianskej problematike
Pokiaľ ľudia s niečim nesúhlasia a práve vy na to upozorníte, získate si veľkú priazeň a pozornosť. Nemusíte sa báť o pestré reakcie a diskusie medzi priateľmi. Za pár minút máte desiatky komentárov, či lajkov.
8. Ponúknite to, čo aktuálne máte
Ak ide o voľnú pracovnú pozíciu, určite neváhajte a ponúknite ju ostatným. Rovnako postupujte aj s voľnými vstupenkami na koncerty, festivaly, na zájazdy, no a čerešničkou na torte sú výlety a pobyty v zahraničí. Ak sa chcete z času na čas niečoho ako počítač, mobil, či bicykel zbaviť, nezabudnite ani na Facebook. Veľa ľudí o danú vec môže prejaviť záujem.
9.Veľa sa pýtajte
Dajte vedieť, že vám záleží na názore toho druhého. Prejdite z myslenia „JA“, na myslenie „MY“. Keď už niečo zdielate, pripojte k tomu krátku otázku typu: „Čo si o tejto novinke myslíte?“, „Aké šaty by ste zvolili na školský ples?“, „Máte už s touto problematikou skúsenosti?“. Zapojíte tak viac ľudí na Facebooku.
10. To, že nevidíte dvere, automaticky neznamená, že nemusíte klopať
Zjednodušene povedané – neotravujte. Na Facebooku sa nájde veľmi veľa ľudí, ktorí si na internetovú etiketu veru potrpia. Keď sa už niekomu rozhodnete napísať, aspoň sa mu pozdravte. Pokiaľ na vás nereaguje, určite mu nevypisujte 10 krát, počkajte. Pravdepodobne má na práci niečo iné, tak ho ešte viac neznervózňujte vašimi nedočkavými správami.
Sociálne siete ponúkajú širokú paletu možností ako sa zlepšiť v komunikácii, ako sa naučiť efektívne prezentovať, či ako si vytvoriť cenné internetové priateľstvá. Napriek mnohým odporúčaniam treba dbať na jednu dôležitú radu: „Nikdy nezavádzajte a neklamte“. Urobíte tak na vašich priateľov veľmi zlý dojem a mnoho z nich aj stratíte. Jednoducho nepíšte to, o čom nie ste presvedčení a čo nemáte zistené.