Veľa marketingových agentúr radí klientom v týchto dňoch, aby nevypínali svoje kampane a do reklamy investovali ešte viac. Nie je to najlepšie riešenie a ani moc férové.

Poďme sa preto pozrieť na to, čo sa dá v tejto krízovej situácii robiť, aby to vaša firma ustála a nevyhodila na neefektívny marketing aj svoje posledné zdroje.

Bezplatná marketingová konzultácia

Ešte pred tým, než sa pozrieme na spomínané 3 konkrétne tipy, by som rád upriamil vašu pozornosť na možnosť využiť bezplatné konzultácie, ktoré som sa rozhodol v tomto období firmám poskytnúť.

Sme v situácii, kedy si musíme vzájomne pomáhať. Aj preto sme v našej reklamnej agentúre Mavio Media najprv ponúkli študentom bezplatný koučing a mentoring, neskôr sme 3 firmám pomohli s digitálnym marketingom a dnes ponúkame podnikateľom zdarma prvú marketingovú konzultáciu. Ak by ste o ňu mali záujem, môžete nás kontaktovať cez tento formulár.

    Meno:

    Váš email:

    Váš telefón:

    A teraz poďme späť k téme.

    Ako preklopiť váš marketing do online počas krízy?

    1. Optimalizujte aktuálne výdavky na reklamu
    2. Spustite online predaj cez Facebook alebo E-shop
    3. Nastavte si efektívnu PPC kampaň, ktorá prinesie dopyty a objednávky

    Poďme si tieto tri kroky rozobrať, aby ste si lepšie vedeli predstaviť, ako vyzerajú v praxi.

    #1 Optimalizácia výdavkov na reklamu

    Ak je vaša prevádzka alebo výroba zatvorená, prvým rozumným krokom je zrušiť offline marketingové aktivity. Či už sú to objednané citylighty, bilboardy alebo reklama v autobusoch. Pozastavte aj výrobu promo videí, ktoré nemajú predajný charakter a presmerujte PR kampane z printu do onlinu.

    Svojim klientom radím, aby plánované investície do reklamy prehodnotili. Odporúčam, aby sa zamerali na výkonnostný marketing. Uvediem príklad maloobchodnej prevádzky:

    Na prvej konzultácii mi vysvetlíte svoj biznis model, aké produkty a služby ponúkate. Existuje priestor, aby ste ich ponúkali cez internet? Čo zo svojho podnikania viete upraviť tak, aby ste zákazníkom vytvorili hodnotu aj bez toho, že by ste sa s nimi museli stretnúť osobne?

    Výborne, vymysleli sme, že svoje produkty viete jednoducho predávať cez internet. Teraz sa zameriame na tie najziskovejšie, ktoré prinášajú výraznú pridanú hodnotu zákazníkovi. Máte ich fotografie a texty? Poďme nájsť vhodný predajný kanál a informujme zákazníkov, že objednávať si môžu online. V tomto kroku nám výborné poslúži obsahová reklama v sieti Google alebo platené kampane na Facebooku. Nie je to také komplikované, ako sa na prvý pohľad môže zdať.

    #2 Predávajte s e-shopom aj bez neho  

    Tou najjednoduchšou možnosťou je spustiť Facebook obchod, ktorý môžete mať priamo na svojej firemnej Facebook stránke. Môžete si zvoliť či sa bude dať objednávať cez váš web (presmeruje to rovno na váš e-shop) alebo cez váš Messenger (výhoda pre tých z vás, ktorí e-shop nemáte).

    Druhým spôsobom ako vaše produkty a služby dostať k zákazníkom je už spomínaní e-shop. Kým bežne stojí tvorba e-shopu niekoľko tisíc eur a trvá niekoľko mesiacov, v čase krízy môžete využiť už predpripravené šablóny na váš e-shop napr. cez Woocommerce a ušetriť tak svoje financie.

    Aj keď sa zdá ako náročné riešenia, za pomoci agentúry alebo šikovného marketéra, dokážete preklopiť váš offline predaj do online v priebehu 3 či 4 dní.

    #3 Spustite si efektívnu PPC kampaň

    Jedným z najlepších marketingových nástrojov počas aktuálnej krízy je PPC reklama. Všetci zákazníci sú online a trávia na sociálnych sieťach či na Googli oveľa väčšie množstvo času. Dokonca vidíme, že v kampaniach, ktoré robíme pre klientov sú konverzie na ich weby či e-shopy o niečo lacnejšie ako pred mesiacom.  .

    PPC kampaň si môžete nastaviť na Facebooku, Instagrame alebo vo vyhľadávacej sieti Google. To sú tri aktuálne najlepšie kanály na predaj. Nestačí však kliknúť na tlačítko boost (propagovať), jedine, že by ste chceli zbytočne vyhodiť peniaze za reklamu. Odporúčam vám nahodiť si FB pixel, spustiť remarketing a teda zobrazovať reklamu zákazníkom, ktorí váš web už navštívili v minulosti a zvýšiť tak šancu, že si u vás niečo naozaj kúpia.

    Ako vám môžem s marketingom bezplatne pomôcť ja?

    Ako som už naznačil v úvode článku, posledné tri týždne pomáhame bezplatne firmám, ktoré to potrebujú. Avšak ako vy, rovnako tak aj my, musíme z niečoho fungovať. Preto som našiel spôsob, ako si môžeme vzájomne v tejto situácii pomôcť.

     Ak vás tento článok zaujal, poskytnem vám prvú marketingovú konzultáciu zdarma. Poradím vám ako zoptimalizovať vaše reklamy, ako spustiť predaj na Facebooku či cez e-shop a pokúsim sa nájsť krízové riešenia pre váš marketing.

    A vy sa rozhodnete, či to vo vašej aktuálnej situácií dáva zmysel, koľko času viete venovať online podnikaniu a nájdeme spôsob, ako využiť túto situáciu ako príležitosť. Rád vás následne prevediem celým procesom, preto sa nemusíte báť, ak je pre vás online podnikanie úplnou neznámou.

    Ako bude bezplatná konzultácia prebiehať?

    1. Venujem vám hodinu času: zavoláme si cez skype, zoom, alebo iný nástroj a počas toho mi predstavíte pred akou výzvou stojí vaša firma a v čom potrebuje pomôcť
    2. Na základe vašich informácii vám predstavím možnosti, ktoré aktuálne môžete využiť, tak aby bol váš marketing efektívny a čo najmenej finančne náročný
    3. Výstupom z konzultácie budú konkrétne odporúčania a kroky, ktoré môžete spraviť preto, aby ste dobre nastavili svoj digitálny marketing

    Potom bude už len na vás či si uvedené riešenia zrealizujete sami alebo vám s celým procesom pomôžem. Prvú konzultáciu však máte odomňa bezplatne.

    Táto ponuka platí len pre prvých 10 firiem a najneskôr do 13. apríla.

    Máte záujem? Napíšte mi.

      Meno:

      Váš email:

      Váš telefón:

      V krátkosti o mne:

      Deväť rokov pracujem v oblasti médií a marketingu. Ako stredoškolák som založil portál Student24. Neskôr som pracoval ako marketingový riaditeľ, dnes pôsobím v reklamnej agentúre MAVIO MEDIA.

      V nej pomáham klientom so strategickým marketingom a zabezpečujem pre nich odborné školenia. Aktuálne pracujeme pre Komenského inštitút, stavebnú spoločnosť PASIV-DOM, Hotel Zerrenpach či celonárodnú kampaň Do práce na bicykli.

      Pin It on Pinterest