Obdivuhodný marketingový počin. Od vtedy, čo v Banskej Bystrici otvorili kaviareň Black Coffe sa nestíham čudovať. Samozrejme, že som si u nich hneď vychutnal skvelé latté, no dnes bude reč o inom. Dovolil som si takú malú case study. Pozrite sa ako tento podnik dokázal vyťažiť z nevýhody.
Keď som si pred pár dňami pozrel príspevok na mojej facebook nástenke, myslel som si, že ide o vtip. No však pozrite aj vy…
Bystrická kaviareň Black Coffee pridala na svoju fan page netradičný post. O tom, ako im neznámy páchateľ ukradol rebrík alias reklamný pútač. Nie, nie je to joke. A ani blbý príspevok, ktorý by zostal nepovšimnutý. Práve naopak, ide o obdivuhodný marketingový počin.
Ako by reagovala na takúto „stratu“ bežná firma? Buď by na facebooku vynadali všetkým ľuďom, alebo by to vôbec neriešili. Keď niekomu niečo ukradnú, tak je to skôr na smiech. Aspoň pre ľudí navôkol. V Black coffe sa však rozhodli vyťažiť z neúspechu a premeniť ho na triumf.
Tak sa poďme pozrieť na to, čo sa im podarilo a ako reagovali v rámci marketingovej komunikácie:
#1 Komunikovali nepríjemnú vec
To je dôkazom toho, že v marketingu sa dá vykecať všetko, pokiaľ viete ako na to.
#2 Nikomu nenadávali
Práve naopak – vytvorili prostredie na diskusiu a nechali fanúšikov, aby vynadali blbým Bystričanom namiesto nich.
#3 Spravili z toho challenge
Ponúkli flašu absolutky tomu, kto rebrík nájde.
#4 Dostali sa do telky
Z obyčajného postu spravili kampaň, ktorá sa dostala až do najsledovanejšej relácie Krimi novín v TV Joj. Vďaka tomu sa objavili vo vysielaní počas prime time a ušetrili tisíce eur, ktoré by inak museli investovať do reklamy.
#5 Dostali do povedomia brand
Dali ľuďom motiváciu zdieľať facebook stránku kaviarne, aj tým, ktorí by tak za normálnych okolností neurobili. Zároveň si odprezentovali produkt Absolutku, čo by sa im tiež len tak nepodarilo.
#6 Boostli príspevok
Dokonca zaplatili reklamu na príspevok, aby sa dostal k čo najväčšiemu počtu ľudí.
#7 Vytvorili príbeh
Ľudia milujú príbehy. Black coffee ukázalo, ako vyzerá storytelling v praxi.
Výsledky?
– takmer 40 komentárov
– viac ako 100 zdieľaní
– viac ako 300 lajkov
– reportáž počas prime time najsledovanejšej relácii dňa
– zasiahli desiatky tisíc ľudí, ktorým sa šikovným spôsobom dostali do povedomia
Prečítajte si aj:
Ako vyťažiť z nevýhody? Pozrite si niekoľko ďalších príkladov (klik)
Prvý mesiac v regionálnych médiách: Zamakali sme a je to vidieť (klik)
Ako som vďaka 2 call to action prvkom na mojom webe zvýšil dopyt o 350%? (klik)