Ani tento víkend nebol chudobný na zaujímavé eventy v Bystrici a v okolí. Ja som si vybral z pestrej ponuky školenie s názvom ,,Nemožno nekomunikovať“, ktoré sa uskutočnilo v hoteli Olympia. Nosnou témou celých troch dní bola komunikácia.
Získavanie nových skúseností
Formou zážitkového vzdelávania sa 12 mladých ľudí učilo zlepšovať svoje komunikačné zručnosti, verbálne i neverbálne prejavy či tímovú prácu. Ako o sebe neprezradiť to čo nechceme, ale naopak aj ako efektívne komunikovať na pracovnom pohovore, či ako spraviť dobrý dojem na skupinu, nám prezentovali skúsené školiteľky z Centra voľného času Junior v BB.
Na tomto školení som mal možnosť zúčastniť sa nielen ako účastník, ale dostala sa mi aj možnosť viesť info blog o ,,Médiách na rovinu“, ktorý bol sprevádzaný aktivitami, hrami a diskusiou. Spoločne sa nám podarilo získať veľmi veľa cenných názorov na médiá, správy, či informácie.
Cieľom 1. pracovnej skupiny bolo zistiť čo najviac podstatných informácii o televíznych médiách a online médiách. Akým spôsobom sa snažia s nami komunikovať, aké najväčšie klady a zápory v nich vidíme a aké televízie najviac sledujeme. Tu sú výsledky:
Televízne médiá:
+ televízie s nami komunikujú audiovizuálne
+ informácie sa rýchlo dostávajú k divákom za tv obrazovkami
– časté a vyrušujúce reklamy
– skreslené informácie
– filtrované spravodastvo
– nízka inteligenčná hranica niektorých programov
– možnosť manipulácie divákov
Najobľúbenejšie televízne médiá: Discovery a Tv Joj
Online médiá:
+ oslovujú nás prostredníctvom internetu
+ poskytujú rýchle a aktuálne informácie
+ sloboda informácií
– informácie nemusia byť vhodné a pravdivé
– je to hltač času
– poškodzujú zrak a niekedy aj charakter
– môže sa objaviť nepravdivé info
Najobľúbenejšie online médiá: sme.sk, topky.sk, akuality.sk
Rozhlasové médiá sa dostali ako úloha 2. pracovnej skupiny, ktorá mala zistiť rovnaké informácie. Na diskusiu a prácu v skupine mali rovnako približne 12-15 minút, počas ktorých sa rozhodli pre tieto postoje:
Rozhlasové médiá:
+ rádiá s nami komunikujú čisto prostredníctvom zvuku a hovoreného slova
+ rádio majú v obľube prevažne vodiči
+ rozhlasové médiá dokážu poskytovať aktuálne informácie
+ možnosť naladiť rádio na väčšine mobilných zariadeniach
+ rozvíjanie fantázie pri čisto audiálnom výstupe
– chýba vizuálna stránka
– na niektorých staniciach sa hrá komerčná hudba neustále dookola
Najobľúbenejšie rozhlasové médiá: Európa 2, Fun Rádio
Tretia skupina sa rozprávala o printových médiách a sociálnych médiách, kde hľadala rovnako odpovede na už spomínané otázky:
Printové médiá:
+ noviny obsahujú písomné informácie, doplnené o fotografie
+ sú dostupné v každom novinovom stánku, či v obchodných centrách
+ sú pomerne cenovo dostupné
– nie sú vždy spoľahlivé rovnako ako ostatné médiá
– neuverejnia celú informáciu
– čoraz častejšie sa v printových médiách objavuje bulvár
Najobľúbenejšie printové médium: Sme, Plus jeden deň
Sociálne médiá:
+sú zadarmo,
+ získali si obľubu u väčšiny ľudí
+ často nám pomáhajú spojiť sa s niekym, kto je na 2 strane zemegule
– je to opäť žrút času
– ničia medziľudské vzťahy
– ľudia sa stávajú závislými
Najobľúbenejšie sociálne médiá: Facebook, Pokec
Po 90 minútovom bloku o médiách sa celá skupina mladých ľudí zhodla na tom, že najčastejšie sledujú sociálne médiá a to konkrétne Facebook. Rovnako sa zhodli na tom, že médiá sú v našej spoločnosti veľmi doležité (plnia dôležité funkcie) a je na každom z nás, ako budeme reagovať na ich negatívne vplyvy na našu spoločnosť či jedincov.