Aj internetové stránky majú svoju módu. Reagujú na ročné obdobia, aktuálne dianie vo svete i na Slovensku, ovplyvňujú ich aj športové udalosti, či rôzne medzinárodné dni. Menia svoje ošatenstvo, z času na čas si nasadia korunku krásy, prejdu sa po móle, spriatelia sa s rôznymi reklamami a v neposlednom rade menia svoje vnútro.

Aj takto poeticky som chcel ukázať na dôležitosť vzhľadu internetových stránok, pretože čo je staré a nemoderné, stráca u čitateľov popularitu. Dnešný deň – utorok patril redizajnu internetovej stránky Tlačovej agentúry Slovenskej republiky. Áno, aj takéto médium si zaslúži novú módu. Samotná udalosť, zmena vzhľadu ma pravdupovediac celkom aj prekvapila. Nie som síce žiadny dizajnér, programátor a už vonkoncom nie módny návrhár a preto si profesionálne nedovolím hodnotiť vzhľad webov. Pár postrehov však predsa len napíšem.

 

Mrzí ma, avšak musím začať s tým čo sa mi nepáči. Je to samotný názov domény: novetasr.sk . Starý názov domény tasr.sk je teraz nefunkčný. Keď naň kliknete, nepodarí sa vám stránku načítať a tak zbadáte chybu servera. Pravdepodobne túto „chybičku krásy“ v najbližšom období odstránia, zatiaľ však táto situácia zmetie nejedného čitateľa, či novinára. Okrem toho, keď sa dostanete na nový portál novetasr.sk a kliknete na logo TASR, presmeruje vás na starý web, čo tiež nie je najlepšie riešenie…

Keď sa pozrieme na samotný vzhľad webu, všimneme si veľkú „top novinku“, kde sa zobrazuje výber niekoľkých najzaujímavejších článkov. Toto hodnotím ako veľmi prínosný krok. Web je veľmi prakticky rozdelený a intuitívne vytvorený pre tri skupiny návštevníkov: pre ľudí, ktorí sa chcú dostať do angentúrneho servisu, pre ľudí so záujmom o produkty TASR a pre návštevníkov, ktorí sa zaujímajú o spravodajstvo… 

Veľmi pekne rozdelené do mriežok, s celkom peknými ikonkami, akurát na mňa moc modré. Niežeby som túto farbu nemal rád, ale keď sa prvý krát pozriem na vzhľad, modrá si ma ide „podať“.

 

O niečo pozitívnejšie hodnotím druhú polovicu webu, ktorá má po zrolovaní veľmi pekne prekvapila. Jednotlivé správy naukladané jedna na druhú a každá z nich má aj náhľad fotografie. Vyvoláva to vo mne pocit plnej informovanosti a tak z celkového hľadiska hodnotím nový dizajn Tlačovej agentúry Slovenskej republiky známkou 2. :) Čo na to poviete vy? (Ak toto číta nejaký dizajnér, alebo programátor, poteším sa jeho hodnoteniu..)

Pin It on Pinterest