Zamestnanci. Ten najväčší nevyužitý potenciál vašej firmy, organizácie alebo startupu sú ľudia, ktorých máte v tíme. Vy nevidíte tú príležitosť? Skrýva sa v príbehu, ktorý vám rád rozpoviem…

Ak sledujete môj Facebook, nie je pre vás žiadnou novinkou, že som nadšený fanúšik Regio Jetu. Nie neplatia mi za reklamu, ktorú im robím, je to vec nadšenia.

Viete, čo je najväčším úspechom marketingového oddelenia akejkoľvek firmy?

Keď dosiahne to, aby sa zákazníci firmy stali ambasádormi značky a hneď pri kontakte s ňou mali nesmiernu chuť o nej hovoriť. A presne to sa darí Regio Jetu. Trvalo presne 6 minút, od momentu, keď som uvidel žltý autobus, po okamih, keď som na facebook hodil status s pochvalou na stevardku. Privítala ma s úsmevom a so slovami: ,,Rada vás opäť vidím“.

Určite vám neuniklo, že druhou najobľúbenejšou firmou je McDonald´s. Nie kvôli cheesburgerom. Ale preto, že už pri vstupe do ich reštaurácie ma pohľadom pozdraví barista a automaticky začína pripravovať cappuccino s croisantom.

No nie je to len o tom, že si zamestnanci firmy zapamätajú zákazníkov. Vo Foxforde (kaviareň Martinusu) som bol prvýkrát po asi roku. Nehrozilo teda, že by si ma niekto z tímu pamätal. Spravil som len 5 krokov do kníhkupectva a už si ma všimla zamestnankyňa, ktorý sa ma opýtala ako mi môže pomôcť. Keď som si vybral knižku, ponúkla mi, aby som ju „ochutnal“ vo Foxforde. Hneď čo som si sadol prišla obsluha s otázkou či som už mal raňajky alebo chutnú kávu. Keď som odchádzal, čašníčka odllepila oči od počítača, spravila pár krokov ku mne, poďakovala sa za návštevu a popriala mi krásny deň.

Takže v čom tkvie marketingové tajomstvo?

Každý podnikateľ by si mal položiť otázku: Ako môžu moji zamestnanci spríjemniť zákazníkom deň? Nemusí ísť o nič veľké, každá maličkosť sa cenní.

A čo príbeh vašej spoločnosti. Koľko vašich zamestnancov pozná príbeh, ktorý stojí za vznikom vašej spoločnosti? Koľkí z nich dokážu zákazníkovi predstaviť váš zápal pre podnikanie? Sú to maličkosti, ale nesmierne dôležité.

Keď dostane zákazník príležitosť spoznať majiteľa

Medzi jednu z ďalších obľúbených kaviarní, kam vždy rád zavítam je Em café v Banskej Bystrici. Do dnešného dňa si pamätám svoju druhú návštevu. Keď som dopil svoje espresso, prišiel k stolu sám majiteľ – Rado Klimo, aby sa ma opýtal, či mi chutila káva.

Potom ma prišiel požiadať či môžem ochutnať ich novú čokoládu, pretože sa rozhoduje či ju bude pre návštevníkov objednávať. Pri mojom odchode mi otvoril dvere. Po nejakom čase hľadal čašníčky a tak mi napísal či o niekom neviem. Keď som si bookoval Em café na diskusiu, čašníčka mala všetky informácie, ktoré jej majiteľ odovzdal. Vidíte, aký dôležitý je ľudský kapitál vašej firmy?

Na vrchu pyramídy je šéf

To, akú pridanú hodnotu budú každý deň nosiť zamestnanci, záleží od ich šéfa. Či ich v tom povzbudí či si nájde čas povedať im príbeh, ktorý stojí za jeho firmou či svojmu tímu ukáže za akou víziou spolu kráčajú.

Po týchto slovách je jednoduché povedať si: ja takého šéfa nemám, prečo by som mal vytvárať nejakú pridanú hodnotu? Je to výhovorka. Poznám veľa odhodlaných zamestnancov, ktorí nemajú priateľských nadriadených, no i napriek tomu sa snažia zákazníkovi sprostredkovať ten najlepší zážitok.

Prečítajte si aj:

Song od Majka Spirita, ktorý by si mal vypočuť každý marketér a podnikateľ (klik)

Rozhovor s Luciou Synčákovou: Čo robím, aby ma kolotoč povinností nezošrotoval? (klik) 

10 otázok, ktoré by ste si mali položiť pred tým, než niečo publikujete (klik)

Pin It on Pinterest