K tomuto blogu som sa mal odhodlať už pred 3 rokmi. Pretože prináša odpoveď na to, prečo sa vám v marketingu nedarí, i keď sa mu venujete. Prečo nezískavate nových zákazníkov a nezarábate. Ak nasledujúcich 7 chýb označím ako fatálne, bude to na mieste…

1. Neignorujte príbehy

Ľudia predsa milujú príbehy! Platia nehorázne peniaze za to, aby príbehy videli (filmy), aby ich počuli (konferencie) a aby ich čítali (knihy). Ak nemáte svoj príbeh, robíte fatálnu chybu. Pripravujete sa o desiatky nadšených zákazníkov, ktorí by zostali vašim príbehom šokovaní, ktorí by ho rozprávali svojim priateľom… Aký je váš príbeh podnikateľa? Aké sú kľúčové momenty vášho života, vďaka ktorým ste dosiahli terajšie úspechy? Čo je vašou víziou?

ODPORÚČANIE: Vytvorte si svoj 60 sekundový príbeh (klik) a každý deň ho vyrozprávajte aspoň 2 ľudom. Povedzte kým ste boli, čo vás viedlo k rozhodnutiu podnikať a čo chcete dosiahnuť.

2. Nemusím byť na internete

To je síce pravda, ale vaši zákazníci tam sú. Máte len 24 hodín na to, aby ste „stretli“ svojho zákazníka. Keďže 8 hodín spí, 8 hodín je v práci, bolo by doslova šialenstvom ignorovať 8 hodín, počas ktorých neustále rolluje Facebook a browsuje internet.

ODPORÚČANIE: Obsah, obsah, obsah (klik)! Blogujte na svojom firemnom webe, spustite sociálne siete, komunikujte s médiami, vytvorte zaujímavú aplikáciu.

dodok jaroslav

3. Sociálne siete áno, ale nie všetky!

Ak ste do teraz nevyužili potenciál sociálnych sietí, práve v tejto chvíli je ten najvhodnejší čas! Neveríte? V tomto momente ma na Facebooku sleduje viac ako 600 followerov, na Linkedin viac ako 1 000 ľudí a pre nášho posledného klienta Edmania sme dosiahli miliónový reach na slovenskom internete.

ODPORÚČANIE: Vyberte si 2, maximálne 3 sociálne médiá, na ktorých budete komunikovať. Pretože pokiaľ budete pasívni, prídete o lajky, interakciu aj zákazníkov. Ako rozbehnúť Facebook alebo Linkedin? Napíšte  mi (klik).

4. Nezatajujte!

Počas uplynulých mesiacov som si všimol, že 7 z 10 klientov sa mi po príchode do kancelárie nepredstaví, nepodá mi vizitku a ani neprezradí, akú firmu prezentuje. Klienti väčšinou okamžite začnú rozprávať o svojom produkte. No vždy pozabudnú zdôrazniť, kde a ako si môžem produkt kúpiť. Preto po takmer každom pracovnom stretnutí ani len netuším s kým som sa rozprával, na aký web mám ísť a akú spoločnosť odporučiť priateľom.

ODPORÚČANIE: Natrénujte si aspoň základné podanie ruky, v prvých 30 sekúndách sa poriadne predstavte, na stôl položte vizitku a zdôraznite, kde o vás nájde zákazník viac info.

5. Svet za dverami vašej kancelárie nie je vesmír

Som presvedčený o tom, že ako podnikatelia a tvorcovia nápadov nemôžete len tak nečinne sedieť v kancelárii. Stalo sa vám už niekedy, že bez toho, aby ste zodvihli zadok zo stoličky vám na dvere zaklopalo v priebehu dňa 10 zákazníkov? Len pár dni do zadu som sa na vlastné oči presvedčil ako firma, ktorá 4 podniká ešte nevidela ani 1 potencionálneho zákazníka.

ODPORÚČANIE: Mať produkt nestačí. Musíte o ňom hovoriť, byť v kontakte so zákazníkmi. Nebojte sa networkingu. Namiesto kancelárie využite svoj drahocenný čas tým, že oslovíte svojich zákazníkov a budete sledovať ich reakciu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. Marketing vám robí 5 agentúr

Áno je dôležité zveriť svoj marketing odborníkom, ktorí sa v danom segmente orientujú najlepšie. No ak svoje úlohy zadávate 5 agentúram, pričom jedna z nich robí váš branding, druhá web, tretia stratégiu a štvrtá sociálne siete….Vaša kampaň je pozliepaná ako slovenské cesty. Každý vizuál vyzerá inak. Každý text hovorí o niečom inom. Chaos, zmätok, bordel.

ODPORÚČANIE: Pre naplnenie marketingového cieľu a pre získanie nových zákazníkov je nesmierne dôležité, aby agentúra, ktorá vedie vašu kampaň dokázala ovplyvniť čo najviac z celého procesu. Ak vám vytvorí corporate identity, jednoducho pripraví aj ďalší vizuál.

7. Neignorujte štatistiky

Práve naopak – využívajte ich vo svoj prospech. Viete koľko ľudí tento mesiac navštívilo váš web? A aká časť z nich ho opustila po 10 sekundách? Na ktorú časť webu klikajú zákazníci najčastejšie a ktorú hodinu máte najväčšiu aktivitu na Facebooku? Koľko fotografií pridali na Instagram účastníci vášho promo eventu a ktoré slovo znižuje atraktivitu vášho mailu?

ODPORÚČANIE: Ak nemáte odpoveď na tieto otázky,  tak si tieto informácie okamžite vyhľadajte. Medzi základne nástroje, ktoré používame v agentúre Mavio Media patrí Google analytics, Facebook insight, Likealyzer, SumAll, Crazy Egg či Google Alert.

projektovy manazment

Zhrňme si to:

1.Vytvorte si príbeh

2. Začnite tvoriť obsah v online

3. Vyberte si 2 sociálne siete a začnite na nich komunikovať

4. Predstavte sa a spravte si vizitky

5. Choďte za svojimi zákazníkmi a sledujte ich reakcie

6. Zverte svoj marketing jednej (max. 2) agentúram

7. Vyhodnocujte, sledujte štatistiky

8. Vyhnite sa ďalším zbytočným chybám. Požiadajte ma o konzultáciu (klik) a ja vám pomôžem nastaviť stratégiu, ukážem vám spôsob, akým spraviť z vašich fanúšikov zákazníkov a ušetrím váš rozpočet od zbytočných výdavkov.

Stačí zavolať: 0911014004

Prečítajte si aj: Ako robiť marketing na Twitteri (klik)

Najcennejšie rady z mojich školení o marketingu či osobnej značke (klik)

Sledujte ma na Facebooku (klik) alebo na Twitteri (klik)

Pin It on Pinterest