Prišlo dlho očakávané  uvoľňovanie opatrení a sním otvorenie viacerých prevádzok. Majitelia a manažéri hľadajú spôsob ako svojich zákazníkov zaujať a prilákať ich do svojich reštaurácii či kaviarní.

V dnešnom blogu o digitálnom marketingu sa pozrieme na niekoľko konkrétnych krokov, ktoré vám v tom pomôžu. 

1. Digitálna stratégia

Bilboardy, citilighty a inzercia v novinách nefunguje, keďže s posunom doby čoraz viac ľudí drží vo svojej ruke smartfón. To už asi viete. Otázkou teda zostáva ako upútať v online prostredí. Bez správnej a premyslenej stratégie však môžeme v digitálnom svete rýchlo zablúdiť.

Dobrá stratégia má jasne zadefinovanú cieľovú skupinu a persónu zákazníka. Tu si môžete pomôcť otázkou: Ktorý zákazník bude mať záujem o donášku jedla, kto si bude objednávať kávu na doma a koho priláka čapované pivo? Keď už charakteristiku zákazníka poznáte, dokážete naňho efektívne zacieliť PPC reklamu na Googli, Facebooku či Instagrame. 

2. PPC reklama  

Pay per click reklama umožňuje osloviť veľký počet nových potenciálnych zákazníkov, najmä v tejto dobe. Väčšina potencionálnych zákazníkov vyhľadáva kaviarne a reštaurácie za pochodu. To znamená, že dostanú chuť na kávu, alebo dobrý obed a začnú hľadať. Zobrazí sa im medzi prvými výsledkami váš web či Facebook alebo vaša konkurencia?   

Táto (PPC) reklama je efektívna práve preto, lebo pri nej neplatíte za jej zobrazenie vo vyhľadávaní, ale až za kliknutie na vašu webstránku. A o to predsa ide. Nepotrebujeme, aby o vašej prevádzke vedel každý na Slovensku, stačí vám ak získate 10 skutočných zákazníkov.

Ďalšou z výhod tejto PPC reklamy je to, že sa zobrazuje iba ľuďom, ktorí majú o vaše služby záujem. Na to, aby sa na vašu stránku dostali títo zákazníci je potrebná jej správna optimalizácia, pri nej sa treba obrátiť radšej na odborníka.

Ak potrebujete poradiť, napíšte mi, rád vám pomôžem: jaroslavdodok@gmail.com

3. Facebook ako podpora predaja

Facebook je ideálny komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého môžete zaujať vášho potencionálneho zákazníka. Ukážte mu ako vyzerá váš okienkový predaj, ako pripravujete kávu, koláčiky alebo obedové menu. Dokonca môžete vytvoriť súťaž o hodnotné ceny. 

Pridávať príspevky kedykoľvek počas dňa však nie je zrovna najlepšie riešenie. Preto je dôležité zvoliť správny čas, napríklad doobeda okolo desiatej, či večer medzi šiestou a deviatou, vtedy je online najviac ľudí. Samozrejme príspevky treba aj vyhodnotiť na základe dostupných štatistík, aby vaša komunikácia splnila účel. 

Vedeli ste, že nemusíte mať e-shop ale rovno môžete predávať svoje produkty cez Facebook? Túto vymoženosť môžete využívať aspoň dokedy si nezaložíte prehľadný e-shop.

4. Aktuálny obsah na webe 

Mnoho firiem počas koronakrízy akoby zaspalo a ich stánky sú doslova mŕtve. Je preto dôležité, aby sa zákazník už na vašej úvodnej stránke dočítal o tom, ako vaša prevádzka funguje počas epidémie, ako dodržiava zásady bezpečnosti a zdravia.

Keďže väčšina ľudí momentálne nakupuje online (pretože to pokladajú za bezpečnejší spôsob nakupovania), odporúčame vám možnosť predávať sortiment cez e-shop, alebo zvýšiť záujem po donáške. Zároveň ubezpečte zákazníkov, že pravidelne dezinfikujete toalety, stoly a dodržujete maximálny počet ľudí.

Kým bežne stojí tvorba e-shopu niekoľko tisíc eur a trvá niekoľko mesiacov, v čase krízy môžete využiť už predpripravené šablóny na váš e-shop napr. cez Woocommerce a ušetriť tak svoje financie. V prípade záujmu o vytvorenie e-shopu či kvalitného obsahu ma pokojne kontaktujte, rád vám pomôžem.

5. Instagram, ktorý vám pomôže prilákať mladých 

Cez tento komunikačný kanál dokážete osloviť predovšetkým mladšiu generáciu, cca od 15 do 35 rokov. Využite príbehy na Instragrame (Instagram stories), aby svojim followerom (sledovateľom) ukázali svoj obedové menu na daný deň alebo celý týždeň. 

Tiež môžete vyzvať svojich fanúšikov, aby si odfotili vašu donášku jedla, kávy či koláčov a zverejnili ju na svojom Instagrame. Viete to krásne prepojiť so súťažou a spomedzi tých, ktorí vás označia (spravia vám zadarmo reklamu) vyberiete niekoľkých, ktorí získajú od vás nejakú malú pozornosť (zmrzlinu, balenie čerstve upraženej kávy alebo koláč k obedu).  

Pomôžem vám v tom

Ak vám tento text dáva zmysel a máte pocit, že by vám digitálna marketingové stratégia alebo PPC reklama pomohla, ozvite sa mi. 

Marketing vám pomôžeme nastaviť už od 50€ na mesiac a kampaň vám dokážeme zrealizovať už od 490€. Myslím, že je to fér. Pomohol som takto v čase krízy už viac ako desiatke firiem z rôznych segmentov (Kaviareň Dolinka, Kvety Adrose, Pasiv-Dom…).

Pokojne ma kontaktujte na: jaroslavdodok@gmail.com, 0911014004 alebo vyplňte tento krátky formulár a ja sa vám ozvem do 48 hod.

    Vaše meno*:

    S čím vám pomôžem*?:

    Názov vašej firmy/organizácie*:

    Váš email*:

    Váš telefón*:

    Vyplnením formulára sa k ničomu nezaväzujete.
    Polia označené * sú povinné


    Blog pre vás pripravili: Dávid Maslen a Jaroslav Dodok.

    Prečítajte si aj:

    Pin It on Pinterest