Záchranný plán. Nad ním v týchto dňoch rozmýšľajú všetci zodpovední podnikatelia a manažéri. Ako udržať firmu pri živote, ako preklopiť marketing do online prostredia a rozbehnúť stagnujúci predaj? 

V dnešnom blogu vám ukážem 5 konkrétnych krokov, ktoré by mali byť súčasťou záchranného plánu firmy pôsobiacej v oblasti stavebníctva.

Začnem s myšlienkou na koniec

Ešte pred tým, než sa pozrieme na konkrétne marketingové riešenia, budem rád ak zostaneme v kontakte. V prípade, že ste potrebovali pomôcť s nastavením vášho marketingu, stačí ma kontaktovať na: jaroslavdodok@gmail.com. A teraz už späť k veci.

1. Digitálna stratégia

Bilboardy, citilighty a inzercia v novinách nefunguje. To už asi viete. Otázkou teda zostáva ako upútať v online prostredí. Bez správnej a premyslenej stratégie však môžme v digitálnom svete rýchlo zablúdiť.

Dobrá stratégia má jasne zadefinovanú cieľovú skupinu a persónu klienta, ktorý by mohol mať záujem o vypracovanie projektu, základnej dokumentácie, vizualizácie stavby alebo záujem o samotnú kúpu nehnuteľnosti. Určite by mala obsahovať PPC reklamu, Facebook a web.

2. PPC reklama  

Pay per click reklama umožňuje osloviť veľký počet nových potenciálnych zákazníkov, najmä teraz, keď väčšina ľudí trávi na internete oveľa viac času pri hľadaní svojho vysnívaného bývania. Efektívna je práve preto, lebo pri nej neplatíte za jej zobrazenie vo vyhľadávaní, ale až za kliknutie na vašu webstránku. A o to predsa ide. Nepotrebujeme, aby o vašej stavebnej firme vedel každý na Slovensku, stačí nám, ak získate 10 skutočných dopytov.

Obrázok, na ktorom je prenosný počítač, vnútri, stôl, elektronika

Automaticky generovaný popis

Ďalšou z výhod tejto PPC reklamy je to, že sa zobrazuje iba zákazníkom, ktorí majú o vaše služby záujem. Na to, aby sa na vašu stránku dostali títo zákazníci je potrebná jej správna optimalizácia, pri nej sa treba obrátiť radšej na odborníka.

Ak potrebujete poradiť, napíšte mi, rád vám pomôžem: jaroslavdodok@gmail.com

3. Aktuálny obsah na webe 

Mnoho firiem počas koronakrízy akoby zaspalo a ich stánky sú doslova mŕtve. Je preto dôležité, aby sa zákazník už na vašej úvodnej stránke dočítal o tom, ako vaša firma funguje počas epidémie, ako dodržiava zásady bezpečnosti a zdravia.

Keďže väčšina ľudí momentálne nakupuje online (pretože to pokladajú za bezpečnejší spôsob nakupovania), odporúčam vám pridať si na produktové podstránky vašich služieb, domov, stavieb a projektov kontaktné formuláre, aby ste zvýšili mieru konverzie.

4. Sociálne siete ako podpora predaja

Facebook je ideálny komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého môžete zaujať vášho potencionálneho klienta. Ukážte mu ako vyzerá váš bežný deň na stavbe, pridajte časozberné (timelaps) video alebo vytvorte súťaž o hodnotné ceny. 

Pridávať príspevky kedykoľvek počas dňa však nie je najlepším riešenie. Preto je dôležité zvoliť správny čas, napríklad doobeda okolo desiatej, či večer medzi šiestou a deviatou, vtedy je online najviac ľudí. Samozrejme príspevky treba aj vyhodnotiť na základe dostupných štatistík, aby vaša komunikácia plnila účel. 

5. Newslettre, ktoré zákazníci čítajú

Asi sa zhodneme, že nákupný proces v prípade domu je 4 – 8 mesiacov. Počas tohto obdobia sa každá stavebná či projektová firma snaží udržať so zákazníkom kontakt. Pravdepodobne ste už niekedy posielali reklamné maily. A možno máte hlavu v smútku z toho, že ich aktuálne číta len zlomok vašich odoberateľov. Aj to sa však dá vyriešiť. 

Najlepším riešením je pravidelný A/B testing mailov, kde na prvú časť e-mailových adries pošlete iný predmet a text mailu, ako na druhú časť. Chvíľu počkáte a na základe dát uvidíte, ktorý mail mal väčší úspech a rozpošlete ho na zvyšné adresy. Opäť je však dôležitá pravidelnosť.

Klienti čakajú, čo im stavebné firmy ponúknu

Množstvo klientov v týchto týždňoch pozorne sleduje čo sa deje na realitnom a stavebnom trhu. Médiá im našepkávajú, že dôjde k poklesu cien, čo vám isto robí vrásky na čele. Sami vedia, že presťahovať do nového sa musia či tu epidémia je alebo nie. Mnohí z nich už majú rozpracované projekty a hľadajú firmu len na samotnú realizáciu.

To je dôvod, prečo je dôležité, aby bola vaša firma medzi prvými alternatívami, nad ktorými budú kupujúci rozmýšľať. Je preto nevyhnutné aktívne komunikovať na sociálnych sieťach, zvyšovať konverzie na webe a mať nastavenú efektívnu PPC reklamu, ktorá však bude rešpektovať vaše budgetové možnosti. 

Pomôžem vám s tým

Ak vám tento text dáva zmysel a máte pocit, že by vám digitálna marketingová stratégia alebo PPC reklama pomohla, ozvite sa mi

Marketing vám pomôžeme nastaviť už od 50€ na mesiac a kampaň vám dokážeme zrealizovať už od 490€. Myslím, že je to fér. Pomohol som takto v čase krízy už viac ako desiatke firiem z rôznych segmentov (Pasiv-Dom, Kaviareň Dolinka, Kvety Adrose, …).

Pokojne ma kontaktujte na: jaroslavdodok@gmail.com, 0911014004 alebo vyplňte tento krátky formulár a ja sa vám ozvem do 48 hod.

    Vaše meno*:

    S čím vám pomôžem*?:

    Názov vašej firmy/organizácie*:

    Váš email*:

    Váš telefón*:

    Vyplnením formulára sa k ničomu nezaväzujete.
    Polia označené * sú povinné

    Teším sa na spoluprácu.

    Blog pre vás pripravili: Dávid Maslen a Jaroslav Dodok.

    Prečítajte si aj:

    Pin It on Pinterest