Pre mnohé taxislužby bolo obdobie prísnej karantény naozaj krízovým obdobím. Niektorí majitelia sa rozhodli využiť svoje vozidlá pre donášku liekov či potravín seniorom, iní pomáhali s rozvozom kuriérom.
Teraz prišlo dlho očakávané uvoľňovanie opatrení a s ním aj znovuotvorenie taxislužieb. Ako k sebe prilákať zákazníkov, robiť to efektívnejšie než konkurencia a naštartovať opäť svoj biznis? Aj na to sa pozrieme v dnešnom blogu.
1. Digitálna stratégia
Čoraz viac ľudí drží vo svojej ruke smartfón. No to už asi viete. Otázkou teda zostáva ako upútať v online prostredí. Bez správnej a premyslenej stratégie však môžeme v digitálnom svete rýchlo zablúdiť.
Dobrá stratégia má jasne zadefinovanú cieľovú skupinu a persónu klienta, ktorý by mohol mať záujem práve o vaše služby, prečo práve vy ste tá najlepšia taxislužba? Máte najrýchlejší dispečing, najlacnejšie služby alebo prémiové služby? Keď si zodpovieme tieto otázky, dokážeme efektívne cieliť PPC reklamu či už prostredníctvom vyhľadávania v sieti Google alebo na Facebooku.
2. PPC reklama
Pay per click reklama umožňuje osloviť veľký počet nových potenciálnych zákazníkov, najmä v tejto dobe. Väčšina potencionálnych zákazníkov vyhľadáva taxislužby za pochodu. Ľudí sa potrebujú dostať na miesto čím skôr a rýchlo. Nemajú čas preklikávať sa zložitým webom.
Je viac než pravdepodobné, že oslovia taxislužbu, ktorá sa im vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí ako prvá alebo druhá. Táto forma reklamy je efektívna práve preto, lebo pri nej neplatíte za jej zobrazenie vo vyhľadávaní, ale až za kliknutie na vašu webstránku alebo vytočenie telefónneho čísla. A o to predsa ide. Nepotrebujeme, aby o vašej taxislužbe vedel každý na Slovensku, stačí vám ak získate 10 skutočných cestujúcich.
Ďalšou z výhod tejto PPC reklamy je to, že sa zobrazuje iba zákazníkom, ktorí majú o vaše služby záujem. Na to, aby sa na vašu stránku dostali títo zákazníci je potrebná jej správna optimalizácia, pri nej sa treba obrátiť radšej na odborníka.
Ak potrebujete poradiť, napíšte mi, rád vám pomôžem: jaroslavdodok@gmail.com
3. Aktuálny obsah na webe
Mnoho firiem počas koronakrízy akoby zaspalo a ich stánky sú doslova mŕtve. Preto je dôležité, aby sa zákazník už na vašej úvodnej stránke dočítal o tom, ako vaša taxislužba funguje počas epidémie, ako dodržiava zásady bezpečnosti a zdravia.
V najbližších mesiacoch ľudia budú potrebovať počuť a vidieť, že dezinfikujete svoje vozidlá. Akým spôsobom ich práve vy presvedčíte, že vaše autá sú naozaj čisté a bezpečné? Zabrať môžu fotky, aj autentické video.
4. Sociálne siete ako podpora predaja
Facebook je ideálny komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého môžete zaujať vášho potencionálneho zákazníka. Väčšina ľudí nasledujúce dni nebude ani len tušiť, že taxislužby už opäť fungujú, pretože dianie nesledujú každý deň. Ukážte im preto, že už pracujete na plné obrátky, pridajte fotky ako umývate autá, ako sa chránia vaši vodiči rúškami. Dokonca stále môžete ponúkať dovoz nákupu pre seniorov.
Pridávať príspevky kedykoľvek počas dňa však nie je najlepším riešením. Preto je dôležité zvoliť správny čas, napríklad doobeda okolo desiatej, či večer medzi šiestou a deviatou, vtedy je online najviac ľudí. Samozrejme príspevky treba aj vyhodnotiť na základe dostupných štatistík, aby vaša komunikácia plnila účel.
5. Video, ktoré sa bude šíriť
Čo si budeme klamať. V nasledujúcich dňoch bude naozaj náročné presvedčiť ľudí o tom, že sadnúť si do malého uzavretého priestoru je naozaj bezpečné. Rozhodovať nebudú ani tak fakty, ako emócie. A tie dokážeme najlepšie sprostredkovať prostredníctvom videa.
Či už pôjde o zábery vodičov, ktorí ľuďom predstavia zákulisie svojej práce alebo o slová vás ako majiteľa taxislužby, ktorý ich ubezpečí o dodržiavaní prísnych hygienických opatrení alebo o priame reakcie vašich zákazníkov, ktorí si taxík objednali a poskytnú ostatným svoju referenciu.
Nezabudnite však osloviť dobrého kameramana, aby interiérové zábery z auta neboli príliš tmavé a exteriérové príliš roztrasené.
Pomôžem vám v tom
Ak vám tento text dáva zmysel a máte pocit, že by vám digitálna marketingové stratégia alebo PPC reklama pomohla, ozvite sa mi.
Marketing vám pomôžeme nastaviť už od 50€ na mesiac a kampaň vám dokážeme zrealizovať už od 490€. Myslím, že je to fér. Pomohol som takto v čase krízy už viac ako desiatke firiem z rôznych segmentov (Kaviareň Dolinka, Kvety Adrose, Pasiv-Dom…).
Pokojne ma kontaktujte na: jaroslavdodok@gmail.com, 0911014004 alebo vyplňte tento krátky formulár a ja sa vám ozvem do 48 hod.
Blog pre vás pripravili: Dávid Maslen a Jaroslav Dodok.
Prečítajte si aj:
- Ako preklopiť vaše podnikanie do online priestoru počas krízy? (klik)
- Pozrite si moju ponuku aktuálnych školení, ktoré sú teraz dostupné aj online (klik)
- 10 aktuálnych trendov, ktoré hýbu generáciou mladých ľudí (klik)